به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پیام راسک»به نقل از عصر هامون، فرشاد گرگیچ در نشست کمیته مناسبسازی شهرستان خاش با حضور مدیران دستگاههای اجرایی، با تأکید بر ضرورت رفع موانع تردد معلولان، ضربالاجلی ویژه برای بهبود وضعیت مناسبسازی در سطح شهرستان تعیین کرد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید «درد» معلولان را لمس کنند، اظهار کرد: مدیران دستگاههای اجرایی و خدماتی باید برای دقایقی مسیر اداره تا داخل شهر را با ویلچر طی کنند تا دشواریهای تردد و مشکلات موجود را بهتر درک کنند.
در این نشست، ادریس تمندانی رئیس اداره بهزیستی خاش، گزارشی از وضعیت معلولان شهرستان ارائه کرد و گفت: تعداد کل معلولان خاش ۸ هزار و ۴۲۴ نفر است که از این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر معلول ویلچری و ۸۱ نفر دارای ضایعه نخاعی هستند.
وی افزود: همچنین ۳۹۰ نفر از معلولان از حق پرستاری برخوردارند و ۷۵۷ نفر در انتظار دریافت مستمری هستند. بر اساس آمار ارائهشده، ۳ هزار و ۴۶۳ نفر دارای معلولیت جسمیحرکتی، ۱۸۴۲ نفر ذهنی و ۱۴۷۰ نفر دارای معلولیت بینایی هستند.
رئیس اداره بهزیستی خاش ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی معلول و ۵۲۷ دانشآموز معلول در شهرستان تحت پوشش خدمات حمایتی قرار دارند که نیازمند محیطی دسترسپذیر برای ادامه تحصیل و حضور در جامعه هستند.
به گزارش عصرهامون، مناسبسازی فضاهای شهری برای معلولان، یک ضرورت قانونی و اجتماعی است و تحقق آن میتواند زمینه حضور فعالتر این قشر در جامعه را فراهم کند. اجرای ضربالاجل تعیینشده برای بهبود وضعیت مناسبسازی، آزمونی برای دستگاههای اجرایی شهرستان خاش محسوب میشود.
انتهای خبر/
















