به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیام راسک به نقل از ایرنا جمشید رخشانینسب با اشاره به وضعیت نامتوازن فضای آموزشی در زاهدان، بهویژه در ناحیه یک، اظهار کرد: پایین بودن سرانه فضای آموزشی، از مهمترین دغدغههای حوزه تعلیم و تربیت در این شهرستان بهشمار میرود و برای رفع این مشکل، نیازمند عزم جمعی، مدیریت دقیق منابع و حرکت بهموقع هستیم.
وی با اشاره به اینکه طرح عدالت آموزشی، بر پایه نیازسنجی واقعی مناطق کمبرخوردار طراحی شده است، افزود: اگر این طرحها بهدرستی اجرایی شوند، نهتنها موجب ارتقای شاخصهای آموزشی خواهند شد، بلکه نقش مؤثری در بازگرداندن اعتماد عمومی به نظام آموزشی ایفا خواهند کرد.
فرماندار زاهدان بر نقش سامانه “ادیب” در نظاممند کردن فرآیند ثبت، بررسی و پیگیری پروژهها اشاره کرد و گفت: این سامانه ظرفیت آن را دارد که پروژههای آموزشی را از مرحله برنامهریزی تا اجرا و ارزیابی، بهصورت دقیق و یکپارچه رصد و از هدررفت منابع جلوگیری کند.
وی با اشاره به لزوم ارتقای مستمر وضعیت آموزشی در زاهدان، اعلام کرد: انتظار میرود طی ۲ هفته آینده، تحول مشهودی در آمار سرانههای آموزشی ثبت شود تا فاصله این شهرستان با استانداردهای کشوری کاهش یابد.
رخشانی نسب خاطرنشان کرد: این طرح نباید به رویکردی مقطعی محدود شود، بلکه باید با تداوم نظارت، تحلیل دادهها و بازبینی عملکردها، بهصورت مستمر پویایی خود را حفظ کرده و در مسیر تحقق عدالت آموزشی گام بردارد.
وی از اهتمام جدی برای بررسی مداوم کمبودها، ارزیابی میدانی پروژهها و هماهنگی بیشتر میان نهادهای مرتبط خبر داد و اجرای دورههای آموزشی را بخشی از بسته اقدامات راهبردی در جهت توانمندسازی عوامل اجرایی و ارتقای کیفیت اجرای طرحها عنوان کرد.
انتهای خبر/